En fantastisk vecka - Une semaine fantastique

De senaste åtta dagarna har verkligen varit intensiva. Jag har varit på första delen av en fritidsledarutbildning som kallas BAFA och kursen har varit i lägerform. Jag har inte lärt mig det jag trodde att jag skulle lära mig, men inte desto mindre har jag lärt mig otroligt många saker och det har varit en helt magnifik vecka! Tack till alla deltagare som gjort den här veckan till en helt fantastisk upplevelse, tack till ledarna och tack till min organisation här i Elliant som har låtit mig åka iväg. Tack till livet.

 

Jag har enormt mycket saker jag skulle vilja skriva om, diskutera och kommentera, men nu är jag jättetrött. Imorgon börjar en ny utbildning, då i digital form. Ikväll ska jag bara ta det lugnt. Jag ska se på deltävling fyra av melodifestivalen (får passa på innan de tar bort programmet från svtplay), men sedan är det sänggående som gäller. Och åter en gång: tack till alla deltagare på BAFA:n - ni äger!

 

 

Les derniers huit jours ont été très intensifs. J’ai fait la première partie du BAFA et je n’ai pas appris ce que j’ai cru que j’allais apprendre, mais néanmoins j’ai appris énormément des choses. C’était une semaine magnifique ! Merci à tous les participants qui ont fait cette semaine si fantastique, merci aux formateurs et merci au service enfance jeunesse à Elliant qui m’a permis à faire cette formation. Merci à la vie.

 

J’ai extrêmement beaucoup de sujets des lesquels j’aimerai écrire, discuter et commenter, mais je suis très fatigué maintenant. Demain je commencerai une autre formation, en ligne cette fois-ci. Ce soir je vais me reposer. Je vair regarder le quatrième programme de l’Eurovision suédoise, mais après je pense que je ne peux rien faire d'autre que dormir. Et encore une fois : merci à tous les participants du BAFA - vous êtes géniaux !