Sverige, här kommer jag ! - Suède, j'arrive !

Se upp Sverige, för här kommer jag! På fredag morgon sätter jag mig på tåget i Quimper och lördag kväll anländer jag till Sverige, just i tid för att hinna se på finalen i Melodifestivalen 2021 :D Jag slänger väl in ett låttips också när jag ändå är här och skriver: J’y vais” med Patrick Fiori och Florent Pagny. Titeln betyder “jag går/åker dit” och det passar väl nu när jag ska till Sverige? (Resten av den franska texten i det här inlägget handlar om att de sjunger “il est là” efter en minut i låten, vilket betyder “han är där” och att den här strofen ringer i mina öron varje gång jag hör någon säga just dessa ord. Som ni förstår kan den mest tråkiga, vardagliga diskussion plötsligt bli ganska komisk :p )

 

Ha det gött - vi ses snart!

 

Attention Suède, j’arrive ! Vendredi matin je monterai le train à Quimper et samedi soir je descendrai à Vänersborg, juste à temps pour voir le final de Melodifestivalen 2021 (l’Eurovision suédoise). Je profite aussi pour vous conseiller d’écouter J’y vais” avec Patrick Fiori et Florent Pagny. Dans la chanson (après une minute dans la vidéo) monsieur Fiori crie “il est là” est depuis je connais cette chanson j’entends toujours ce cri chaque fois quelqu’un dit “il est là”. Comme vous le comprenez, ce phénomène mental dans ma tête peut ajouter un peu d’humour même aux discussion les plus ordinaires.

 

Je vous souhaite toutes les belles choses du monde!