Moments partagés et solitaires - Stunder tillsammans och i ensamhet

Je veux partager avec vous quelques moments importants de ma vie.

Jag vill dela med mig av några vackra ögonblick härifrån Frankrike.


Juste avant mes vacances en Suède je suis allé à Pont-Aven et à Nevez avec Ana. (La maison violette = Elliant. Le coeur bleu = Pont-Aven. Le coeur rose = Nevez)

Några dagar innan min resa till Sverige åkte jag till Pont-Aven med Ana. (Det lila huset är var ni hittar Elliant på kartan och vid det blå hjärtat hittar ni Pont-Aven, medans det rosa hjärtat längst ner i symboliserar stranden vi besökte i Nevez.)


Le samedi saint je suis allé à Quimper pour voir une amie que j’ai rencontré au BAFA qui s’appelle Laurie. L’après-midi, on est allé à Beg Meil. (Le coeur bleu = Quimper. Le coeur rose = Beg Meil)

På påskafton åkte jag till Quimper och träffade en kompis som jag lärde känna på en fritidsledarutbildning jag var på tidigare i våras. På eftermiddagen åkte vi till en jättefin strand som heter Beg Meil. (Det blå hjärtat är placerat vid Quimper medan det rosa i syd är placerat vid Beg Meil.)


Le lundi de Pâques j’ai fait aller-retour à Rosporden à pied.

Påskdagen tog jag mig en långpromenad och gick till Rosporden.

 

 

J’ai jamais vu un rhododendron avec des fleurs aussi rouges que celles au milieu !

 

Jag har nog aldrig sett en rhododendron med så röda och vackra blommor som de i mitten innan!

Je vous souhaite tous un bon week-end !

Jag önskar er alla en fin helg!